MINISEMINAARI: Hyvistä teoista kestävää kilpailuetua

Perinteinen lakisääteinen vastuullisuus ei enää puhuttele eikä riitä, nyt kysytään aitoja tekoja!

Mitä hyvät teot sitten ovat ja miten ne liittyvät vastuullisuuteen? Miten yritykset ovat saavuttaneet merkittävää kilpailuetua, ja jopa 20 %:n kasvua? Tule kuulemaan lisää siitä miten hyvät teot voivat tuottaa lisäarvoa liiketoimintaan ja yhteiskuntaan. Kokemuksiaan jakamassa Touchpoint Oy.

Asiakkaat, kuluttajat, henkilöstö ja myös sijoittajat arvostavat yhä enemmän yrityksiä jotka rohkenevat omille toimillaan vaikuttamaan positiivisesti yhteiskunnassa. Nämä toimet voivat liittyä niin työllistämiseen, verojen maksuun, vastuulliseen asiakaspalveluun kuin energian ja veden säästämiseen. Jokainen yritys pienestä suureen pystyy erottumaan hyvillä teoilla, erityisesti tuomalla ne rohkeasti ja ennakkoluulottomasti näkyviin.

Jussi Korpikoski on kestävän kehityksen ratkaisuihin keskittyvän Verso Globe Oy:n perustaja ja kehitysjohtaja. Turkulaistaustainen yritys kehittää hyvien tekojen Verso-alustaa, joka auttaa yrityksiä tunnistamaan hyviä ja vastuullisia tekoja ja toimia omasta toiminnasta, sekä hyödyntämään kerättyjä tekoja kilpailuedun tavoittelussa mm. digitaalisen viestinnän keinoin. Alustaa käyttävät liiketoiminnassaan mm. Nestlé, Pfizer, Kotipizza, Wihuri ja Vallila.

Touchpoint suunnittelee ja valmistaa ekologisia, rohkeita uuden ajan työvaatteita ja lahjoja. Ajatuksena on hyödyntää materiaali, joille ei ole enää käyttöä johtuen tarjolla olevista toimintamalleista, jotka eivät suosi kiertotaloutta; vallitsevasta kertakäyttökulttuurista sekä mielikuvituksen puutteesta. Tarkoituksena on tarjota asiakkaille näkemystä, silmää ja luovuttaa, jolloin lähes mistä tahansa saa mitä tahansa uutta ja toimivaa, joka on tyylikkäämpää kuin vanha ja fiksumpaa kuin uusi.