Paneeli

Johtaja hallitsee tunneälyn ja talouden. Työntekijä opiskelee jatkuvasti uutta ja johtaa omaa työtään. Yrityksissä on matala hierarkia – parhaimmillaan paiskitaan hommia ilman toimitusjohtajaa!

Miltä kuulostaa? Modernin työyhteisön rakentamiseen liittyy paljon mantroja ja odotuksia. Työpaikkojen ja -tapojen odotetaan mullistuvan nopeasti, ja muutoshan ei tapahdu ilman ihmisiä. Business Campin paneelissa otetaan käsittelyyn työnteon nykyhetki ja tulevaisuus – sekä jokaisen panos oman työyhteisön kehittämisessä.

Joko tulevaisuus on työpaikoilla? Ovatko mantrat puppua vai totista totta? Miten tulevaisuuden työpaikkaa rakennetaan käytännössä? Miten siihen voi vaikuttaa? Miten johtajista saadaan parempia? Entä millainen on hyvä alainen? Joko sinä olet kehittänyt itsetuntemus- ja tietoisuustaitojasi?

Keskustelussa ovat mukana:

Ulla Heinonen, KL, FT, on Turun kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikön TSE exen johtaja. Hänellä on vahva kasvatustieteellinen tausta, digitaalisen kulttuurin tuntemus sekä johtaja- ja kouluttajakokemus. Hän on toiminut valmentajana, johdon työnohjaajana, kouluttajana sekä esimiehenä eri sektoreilla yksityisellä ja julkisella puolella Suomessa ja ulkomailla.

Vincitin henkilöstöjohtaja Johanna Pystynen on ollut mukana luomassa menestyksekästä yrityskulttuuria, jonka avainsanoja ovat itseohjautuvuus, työn merkityksellisyys ja työntekijöiden osallistaminen. Parhaillaan Johanna rakentaa Vincitistä entistä parempaa työpaikkaa fuusion ja listautumisen keskellä sekä tutkii johtamista täysin uudesta näkökulmasta – yksilöllisenä palveluna.

Juha Kelkka vastaa Wärtsilän huollon nelitahti liiketoiminnan myynnistä ja myynnin tukitoimista Etelä-Euroopan ja Afrikan alueella. Juha on toiminut 10 vuotta Wärtsilän B2B-myynnin parissa kansainvälisessä ympäristössä, jossa ulkomaanmatkat ja kulttuurien monimuotoisuus ovat oleellinen osa työnkuvaa. Virtuaalijohtaminen on Juhan arkipäivää 13 henkisen tiimin istuessa kolmessa eri lokaatiossa, kahdessa eri maassa.

Anna Kivinen on oppimisen, osaamisen ja viestinnän moniottelija ja projektinhallinnan ammattilainen. Tällä hetkellä hän työskentelee Turun kaupungilla asiantuntijatehtävissä. Lisäksi hän toimii valmentajana ja konsulttina omassa yrityksessään.

Petteri Hellgrén toimii Wunderilla asiakkuuksien kehittämisen ja verkkoanalytiikan parissa. Petteri on oululaistunut ikiturkulainen. Näin ollen etätyöskentelyn ja matkustamisen sovittaminen eri rooleihin ovat työn keskiössä.